Przedmiot działalności i kompetencje
Przygotowanie przedszkolne
Dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat.
Przedszkole
- Realizuje programy wychowania przedszkolnego uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego
- Zapewnia bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w godz. 7.00 – 17.30
- Szczegółowe cele i zadania określa Statut Przedszkola
- Placówka specjalistyczna dla dzieci z alergiami pokarmowymi, wziewnymi i kontaktowymi.
Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych, w szczególności:
- Zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola.
- Zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym.
- Zapewnia opiekę nad dziećmi z alergiami pokarmowymi, wziewnymi i kontaktowymi.
- Dostosowuję dietę dziecka do zaleceń lekarza,
- Prowadzi kuchnie bezglutenową – przedszkole zakwalifikowane do programu „Menu bez glutenu”.
- Stosuje w swoich działaniach obowiązujące przepisy BHP i ppoż.
- Współpracuje z rejonową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 12.
Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego, są obowiązani do:
- Dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola
- Zapewnienie regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia
- Poinformowania, w terminie do 30 września, dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, o realizacji tego obowiązku.
Kontrolowanie spełniania obowiązku, należy do zadań dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka.
Dyrektor jest obowiązany powiadomić dyrektora szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, o spełnieniu przez dziecko obowiązku oraz o zmianach w tym zakresie.
Przedszkole oraz poszczególni nauczyciele podejmują działania mające na celu zindywidualizowane wspomaganie rozwoju każdego dziecka, stosownie do jego potrzeb i możliwości, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych – stosowanie także do ich możliwości psychofizycznych i komunikacyjnych oraz tempa rozwoju psychofizycznego.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 21-10-2024 - Edycja treści
- 13-05-2024 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 31